Sunday, September 27, 2009

kehilangan

oOps...saya bukan kehilangan sesape dalam masa terdekat ni...
cuma nya..baru2 ni saya dan keluarga kehilangan harta benda satu persatu...
nikmat ditarik satu persatu...bermula dengan sebelum ramadhan...
kakak saya accident dekat tEmerloh..masa dalam perjalanan pulang ke sini..
untuk pengetahuan semua, kereta tu baru berusia 3 hari ... (sangat sedih kan?...)
dan sampai sekarang kereta tu masih tersadai di bengkel...

malam raya baru2 ni pulak..ayah saya kemalangan juga...
tapi kali ni memang menimbulkan kemarahan semua orang...
masa tu ayah dalam perjalanan balik dari masjid..dan nak ke kedai untuk membeli sekotak ROKOK!!
ya..rokok ya tuan puan semua...

kan saya dah kata ...rokok itu mampu membunuh dalam apa jua cara...
tengok..dah terbukti kan?....
satu lagi kereta tersadai di bengkel...menanti dipulihkan...

malang nya raya tahun ini sebab hanya ada 2 kereta yang boleh diguna...
toyota unser merangkap kEreta family itu x boleh dipakai juga..
sebab nya 'roadtax' x ditukar...dan tayar kereta juga dah hmapir botak..
memang penuh telinga masing2 bila dengar mak membebel dan mengeluh...

moral nya?..berhati2 di jalan raya...
kita x kn tahu bila kita akan ditimpa musibah begini...
yang penting hadapi semua dugaan ini dengan hati yang redha dan tenang...

owh...lupa!!...saya juga kehilangan sesuatu baru2 ini..
koleksi2 gambar, lagu dan video saya telah diformat dengan jayanya oleh abang di sebuah kedai komputer.
mula2 memang x de niat langsung untuk format laptop...
cuma nak instalkan antivirus kapersky yang ori dan solid work...
(solidwork bEtul2 memberi tekanan!!)

tapi abang kedai tu kata terpaksa format sebab laptop saya asyik me'reject' cd installer tersebut..
bila saya tanya die...die kata x kn format bhgn D..
so,saya tunggu hari esok dengan harapan semuanya baik2 belaka...
malngnya.. die telah mengformat bhagian D itu tanpa membuat 'backup file'

saya bawa pulang laptop yang kosong hari tu...
sungguh tertekan saat itu...tuhan saja yang tahu....
segala assgnment yang bertimbun...punah macam itu saja...
rasa bersyukr sgt sebb assgnment kawan2 ade dalam p.drive..
kalau tidak..saya dah melibatkan orang lain dalam masalah saya...

itulah cerita kehilangan yang kami sekeluarga hadapi...
syukur nikmat itu hanya ditarik sementara.. (insyallah)..
doa2 kn hanya yang terbaik untuk kami sekeluarga...

oh ya..selamat hari raya diucapkan pada semua..
salah dan silap harap di ampun,..

p/s: sekarang ni sibuk melayan lagu suju m, super girl dan sekarang saya amat gilakn SHINee!!

No comments: