Saturday, July 11, 2009

[b.e.b.a.n]

sEmalam ak pulang lagi...hu3...
x dE r xcitEd sgt...sEbb ak pon bru jE sEmggU duk ump tErcinta nEY...
ak bajEt kakk ak yg 2 org tU blik gak....
rUpenye2...silap timing....
mgkin diEorg blik mggU dEpn....

tp bUkn tu yg ak nk cEritakan...
sEmalm entah macam manE....ayah ak tErnyatakan ataU lebih tEpat mEngadu tntg sEsuatU kat ak...
tp mEmandangkan ak ni sEntiasa 'blUr' dan timE tu barU jE smpai rumah...
so ak wat x taU jEr r...
lagi pUn ak x taU nk rEspon cm nE terhdp masalah ayah akU yg satU ni....
so...akU amik kEputusan diamkn diri jE...

tapI entah macm manE timE masak ngan mak ak t.hari td, mak akU pulak yang suarakn maslh yang samE tp dalm vErsi yg bErbeza....
sEkali lagi ak x taU nk rEspon apE....
akU bukan apE....akU x nk jadi batU api....
tp jagn salah faham yE sumE....nEy bukan kisah pEperangan antara mEreka...
tp rasa tak pUas hati mEreka tErhdp sEseorg....
tp sgt sush r an utk dinyatakn...x nk aib kn org...

ak pUn rasE sakit hati atas pE yg die buat kat parEnts akU....
tp ak taU ak jugak x bErhak ckp apE2...
biar r mEreka selesaikn sEndiri....
cuma akU kEsiankn mak ak yg sElalU jd mangsa kEadaaN.....

entah lah...kdg2 ak pk dunia ni kEjam...
sEbb mak ak baik...kEnapE dia dianUgErahkan dengan dugaan yg hEbat cm ni...
tp bila dihitUng dosa pahala....akU tElan sEmula tafsiran2 ak yg bodoh tU...
ni kan takdir ALLAH s.w.t...
x elOk mEmpersoalkan nya ataU menyalahkan nya......

dari duLu mak akU selalU dibEbankan dgn maslh2 cm ni....
maslh dr anak2...dari saudara mara...
kadg2 ak mEnangis pk nasib mak akU....
tp dia tEtp tabah dlm jalani hidUp dia...
dia ramai kawan...ramai org di sEkeliling die...
tp x dE siapE pon mampU mEnanggung bEban yg dia galas sElama ni....

mEsti korang sumE pelik kn...sEtiap post ak mEsti ak sEntUh pasal wanita kEsayangan ak ni..
tp ak bUat sEmua ni sEbb ak x mampU nk tErjemahkan isi hati ak pada dia sEcara langsUng..
akU x pErnh mampU luahkan apE yang ak rasE sepanjang hidup dgn diE....
sama adE akU ceritakn pada org lain ataU ak cuma mEnulis...

dulu timE akU x kEnal lg blog ....
akU akn sEdiakan satU bukU dan akU akn tulis apE yg akU rasE setiap hari...
masE tu ak x kEnal erti jEMu...sebb ak sbnr nya sgt bErharap spy satU hari 6ti mak ak akn tErbaca tulisan akU....
dan dia akn tahU adE masa akU tErlalU sayg kn diE...
dan adE masE juga akU x puas hati dan marah pada nya....
pErnah sEkali diE tErbaca .... tp dia x bagi taU ak..
kakk2 akU yg bagi tau......

masE tu ak x tau nk buat apE...so, aku bakar sumE buku2 yang adE tulisan akU tentg apE2 pun...
dan sEjak tu ak x bErani lagi....sEmuanya ak simpan sEndiri...
akU takut berdepan ngan rEaliti kan?

jadi...lUahkan lah apE yg adE kat isi hati tU pada ibU2 kamU sEmua..
akU pun skrg makin tErbuka ngan mak akU...
kalaU die tanyE kEnapE tEtibE je PEluk diE....
aKu akn katE ak rindU kan diE....
dan akU bEritahu diE saat akU dEngki ngan adik atau kakk akU....
kalau timE ak marah....akU x yah ckp pon...
diE akn pahm sENdiri....

tp akU tEtp b'harap satU hari 6ti diE terlepas dr bEban ni..
sgt kEsian mElihat pada usia mak aku....
diE x mampU lg mElepaskn t/jwb dan tErus pikul bEban....

2 comments:

~nEeYsA~ said...

smoga ur mum ok2 je..
sme goes to ol ur fmily..

zEety~ said...

thanks...
hu3...